Retourneren

Hoe retourneer ik mijn bestelling bij FOJ?

Retourneren

We hopen natuurlijk dat je je bestelling in goede orde hebt ontvangen en dat je er blij mee bent. Ondanks het feit dat we ons uiterste best doen, kan het toch voorkomen dat er iets misgaat met je bestelling, een artikel niet past of dat je gewoonweg niet tevreden bent met hetgeen wat je ontvangen hebt. Een artikel retourneren is geen probleem, maar er gelden wel een aantal voorwaarden:

  • Retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling.
  • De originele kaartjes en labels zijn nog aan het artikel bevestigd.
  • Het artikel is compleet, niet gebruikt, niet gedragen, niet gewassen of beschadigd.
  • Je mag het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, zoals je dat ook zou doen in een winkel.
  • Er is niet geprobeerd een gebrek te herstellen.
  • Er zijn geen voedselvlekken, make-up vlekken, lichaamsgeuren, huisdiergeuren en/of huisdierharen of sigarettengeuren op de artikelen aanwezig.
  • Het artikel zit in de originele productverpakking.

Wat moet je doen bij een retour?

 

Volg onderstaande stappen als je de retourzending zelf wilt regelen:

1. Doe het te retourneren artikel in de originele verpakking en voeg een kopie van de aankoopfactuur bij in het pakket. LET OP! Zie bovenstaande voorwaarden.

2. Plak het pakket zorgvuldig dicht.

3. Plak het retouradres duidelijk op het pakket. (je kunt zelf ook een retourlabel maken en online betalen via PostNL. Deze kun je vervolgens uitprinten en op de doos plakken. (KLIK HIER)

Retouradres:
FOJ
Hamerden 26
7608 CA Almelo

4. Breng het pakket naar een dichtstbijzijnde PostNL locatie.

5. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Je betaald bij een standaardverzending tot 2kg een bedrag van € 6,50 (indien je zelf een label hebt aangemaakt en online hebt betaald via PostNL, dan hoef je het pakket uiteraard alleen af te geven)

6. Zorg ervoor dat je van PostNL een bewijs ontvangt van het feit dat je je pakketje hebt afgegeven. Zonder bewijs van afgifte is je pakketje niet meer te traceren. FOJ, is niet aansprakelijk voor het beschadigd- of zoekraken van retour gezonden artikelen.

 

Volg onderstaande stappen als je de retourzending door ons wilt laten uitvoeren:

1. Meld je retourzending aan via de mail: [email protected] of bel ons op het volgende nummer: 06 41 97 70 67

2. Wij maken een retourlabel aan en sturen je vervolgens een mail, zodat jij de retourlabel kunt uitprinten en op het pakket kunt plakken. Je kunt de retourlabel online betalen via de betaallink die in de mail staat. De retourkosten zijn namelijk voor eigen rekening. Je betaald bij een standaardverzending tot 2kg een bedrag van € 6,50

3. Doe het te retourneren artikel in de originele verpakking en voeg een kopie van de aankoopfactuur bij in het pakket. LET OP! Zie bovenstaande voorwaarden.

4. Plak het pakket zorgvuldig dicht.

5. Plak de retourlabel duidelijk op het pakket.

6. Breng het pakket naar een dichtstbijzijnde PostNL locatie.

7. Zorg ervoor dat je van PostNL een bewijs ontvangt van het feit dat je je pakketje hebt afgegeven. Zonder bewijs van afgifte is je pakketje niet meer te traceren. FOJ, is niet aansprakelijk voor het beschadigd- of zoekraken van retour gezonden artikelen.

Zijn er kosten bij retourneren?

Ja, de kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
-. Je betaald bij een standaardverzending tot 2kg een bedrag van € 6,50

Kan ik ook ruilen?

Helaas is ruilen bij ons geen optie. Wij adviseren jou om het desbetreffende artikel te retourneren en vervolgens zelf een nieuwe bestelling te plaatsen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra we jouw retourpakketje hebben ontvangen, storten wij wat je betaald hebt voor de geretourneerde artikelen binnen 7 dagen terug op je rekening.

Retourzendingen zijn voor risico van de afzender. Dit houdt in dat FOJ niet aansprakelijk is voor het beschadigd- of zoekraken van retour gezonden artikelen.

TIP! Mocht het artikel niet passen, geef het dan cadeau aan een andere broeder of zuster. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde.

Heb je nog vragen over retourneren of andere vragen? Kijk dan eerst even op onze pagina “veel gestelde vragen”. Mocht je er niet uitkomen dan kun je contact opnemen via ons contactformulier en/of mailen via: [email protected]